neděle 21. srpna 2016

KNIŽNÍ WISHLIST | 3


Zdravím! Po poněkud delší době jsem tu opět s knižním wishlistem. Tím, jak jsem dlouho žádný nepřidala se mi na mém seznamu nahromadilo i spoustu nových knih, a pak ještě k tomu ta kupa starších, které tu také stojí za zmínku..., takže mi vystačily ještě na další dva díly, z nichž možná jeden přidám ještě dneska.

Na jednu stranu mě tenhle typ článku strašně baví, na stranu druhou si při jeho psaní zase připomínám ta kvanta knížek, které si chci přečíst...obzvlášť při psaní tohoto dílu jsem byla opravdu zoufalá, jelikož jsem si uvědomila, jak moc si je vlastně chci přečíst - ale zrovna u jedné k mé velké radosti možná nebudu čekat zas až tak dlouho, než si ji pořídím.


Zvlaštní smutek citronového koláče, Aimee Bender

Anotace: Představte si, že je vám devět a těšíte se na narozeninový citronový piškot s čokoládou, ale místo citronů z něj najednou cítíte zoufalou samotu své maminky. Že je vám dvanáct a z chuti maminčiny večeře poznáte, že je tatínkovi nevěrná. Že je vám dvacet a z vlastnoručně připravené večeře cítíte továrnu... Pro mladičkou Rose se její neobyčejné nadání ochutnávat emoce těch, kteří jídlo připravili, stane utrpením, s nímž se musí naučit žít. Stejně jako s poznáním, že nikdo v její rodině není takový, jak se navenek jeví. Americká autorka napsala půvabný rodinný román o podivuhodné dívce a její zvláštní rodině, prodchnutý dojemně melancholickou atmosférou.

Tahle knížka je taková...zvláštní, jak už samotný název říká. Ale zvláštní tím způsobem, o kterém vím, že mě bude bavit. Protože ta anotace zní zatraceně skvěle, i když to možná ve výsledku bude také trochu...ne vyloženě smutné, ale takové...teď mi to slovo úplně vypadlo - no, snad víte, co myslím. Nejspíš melancholické, jak se píše v anotaci. Každopádně, mě samotnou by nikdy nenapadlo přemýšlet nad tím, jaké by to bylo, kdybych z jídla vycítila pocit člověka, který ho připravoval, ale když nad tím teď tak uvažuju, přijde mi to docela zajímavé, i když pro hlavní hrdinku to nejspíš postupem času začne být především přítěž. Ale jen si to představte - přijdete do restaurace, a najednou víte, co trápí osobu, která vám to jídlo připravila, nebo z čeho se naopak raduje..Jako byste jí prostřednictvím jejího jídla nahlédli až do hloubi duše. Takže ano - tahle kniha mě nesmírně láká, a opravdu se nemůžu dočkat, až si ji přečtu.

Procitnutí slečny Primové,  Natalia Sanmartin Fenollera

Anotace:
Slečna Prudencia Primová, nezávislá, distingovaná a „intenzivně otitulovaná“ žena, se nechá zlákat sugestivním inzerátem v novinách a přichází do kouzelného městečka San Ireneo de Arnois, kde nic není takové, jaké se zdá.
Slečna Primová dostane za úkol uspořádat knihovnu „muže z křesla“, inteligentního, kultivovaného a hloubavého člověka. Překvapivý životní styl obyvatel městečka napřed vzbudí v nově příchozí údiv a zmatek. Postupně však tito podivuhodní a nekonvenční lidé, především muž z křesla a děti, vystaví zkoušce její vizi světa, její předsudky, nejniternější obavy a nejhlubší přesvědčení.
Procitnutí slečny Primové je líbezný příběh o městečku, které se postavilo zády vlivům moderního světa. Je to kniha plná rozhovorů a diskuzí, zmatků a paradoxů, mužů a žen, knih, žárlivosti, lásky, květin, koláčů, a dokonce se v ní objeví i vánoční krocan.

Jak už jsem se někde zmínila, vždycky mě upoutají nejvíc ty knihy, které v názvu obsahují něčí jméno. Ani Procitnutí slečny Primové není vyjímkou - ta knížka na mě působí tak nějak kouzelně, a i když přesně netuším, co od ní čekat, a nevím o ní nic víc, než jsem si přečetla v anotaci, mám takový dojem, že nebudu mít klid, dokud si ji nepřečtu. Právě proto jsem ji zařadila na jednu z vrchních příček seznamu knih, které nejenom že chci, ale chci je v co nejbližší době, a pokud na některou z nich narazím, má přednost přede všemi ostatními. Jistě, takových knih mám víc než je milé, ale tak co...Procitnutí slečny Primové mě, přiznám se, zaujalo tak moc, že ta opravdu přednost mít bude, v každém případě.

Dcera kostí a dýmu, Laini Taylor

Anotace: 
Karou je nadaná, krásná a tak trochu záhadná sedmnáctiletá studentka na pražské umělecké škole. Její tajemství nezná ani její nejlepší přítelkyně Zuzana. Ráda kreslí chiméry, fantastické bytosti, a nikdo netuší, že tato mytická stvoření jsou její rodinou. Přichází a odchází skrze portál za svým zvláštním posláním, kterým ji její pověřil čaroděj, který ji vychoval. Neví, že ji sleduje smrtelně nebezpečný a mrazivě krásný anděl, a válka mezi světy dobra a zla brzy vypukne.

Tak a na zavěr tu mám fantasy, a je to přesně ta kniha, o které jsem v úvodu mluvila jako o té 'na kterou možná nebudu čekat tak dlouho'. K mému nemalému překvapení jsem totiž jak Dceru, tak i druhý díl našla na buxu za nějakých šedesát korun, tak nějak. Bohužel jsem si jí všmla až tehdy, co jsem si odtamtud objednala jiné tři knihy, také ve slevě, a jelikož byly, jak jsem říkala, objednané, nemohla  ji k objednávce přihodit. Protože jsem si řekla, že jedna objednávka by za ten týden stačila, už jsem ji nedobjednávala, ale protože do konce prázdnin hodlám ještě jednu objednávku z buxu udělat, určitě k ní zařadím i jak ruhle knihu, tak její pokračování.

Žádné komentáře:

Okomentovat