neděle 21. srpna 2016

KNIŽNÍ WISHLIST | 4

Tak dneska jsem tu ještě s jedním wishlistem - jak jsem říkala už v tom minulém. Jelikož se mi poslední dobou nahromadilo na seznamu obrovské množství knih, mám materiál na tento projekt na dobrých několik dalších dílů. Rozhodla jsem se taky, počínaje příštím dílem, udělat ve wishlistech nějaký ten systém, a vydávat je pouze v určité dny - ideální se mi zdají středy a pátky, popřípadě pak ještě neděle, když toho budu mít opravdu hodně co představit.

Každopádně, teď už bychom se, myslím, podívali na další trojici knih, které jsem do tohoto, v pořadí již čtvrtého Knižního wishlistu, vybrala.

Neslyšno
Neslyšno, Richelle Mead

Anotace:
Ve světě bez zvuku slyší jedna dívka, jak ji cosi volá… Dívka jménem Fej žije v horské vesnici, kterou sesuvy kamení zcela odřízly od světa. Přežití vesničanů zajišťuje jediné lano, po němž jim přes zrádné skalní stěny posílají jídlo lidé z údolního království. Naprostá závislost není však to jediné, co Fejinu vesnici sužuje: kam až paměť sahá, zdejší lidé neslyší. Jako by takovéto prokletí nestačilo, začínají nyní ztrácet i zrak. Také zásilky jídla přicházející lanovkou se začínají tenčit... Nadcházejí časy zkázy; obyvatelům horské vsi hrozí tichá temnota a smrt hladem. Pak ale jedné noci probudí Fej drásavý hluk. Vedena zvuky, něčím do té doby naprosto neznámým, se Fej vydává na velkolepou výpravu - sestupuje po nebezpečně strmé hoře do tajemného království Pej-kuo, kde nalezne neuvěřitelnou pravdu o své vesnici i lásku, která ji navždy změní život.

Kniha Neslyšno je od autorky, která je známá především pro svou sérii Vampýrská Akademie - tedy sérii, která mě osobně nijak zvlášť neláká. Samozřejmě, nechci ji hnedka odsuzovat, ale on to není ten typ knih, které já bych vyhledávala, a tak i když si ji spousta lidí vychvaluje, já se na ni zatím nechystám - což však neznamená, že se to někdy v budoucnu nezmění. Nicméně, kniha Neslyšno je trochu jiný případ - ta mě totiž díky anotaci doopravdy hodně zaujala. A když říkám hodně, myslím tím opravdu hodně hodně. Ten nápad se mi zdá doopravdy dobrý a zajímavý, takže bych si ráda Neslyšno přečetla.


Harry Potter a prokleté dítě,  J.K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne

Anotace:
Speciální vydání pracovního scénáře.
Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší. Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst. Divadelní hru Harry Potter a prokleté dítě na námět J.K. Rowlingové, Johna Tiffanyho a Jacka Thornea napsal Jack Thorne. Je osmým příběhem ze série o Harrym Potterovi a zároveň prvním, který se oficiálně dočkal divadelního zpracování.

 Je potřeba vůbec cokoli dodávat? Samozřejmě, že se tahle kniha řadí na vůbec nejvyšší stupínky na mém wishlistu protože prostě...je to Harry Potter. Další Harry Potter. A já jsem neskutečně moc zvědavá, neskutečně moc si to chci přečíst a neskutečně moc se těším, i když tedy názory, jaké jsem četla, byly dost různorodé. 
Harry Potter a prokleté dítě by měl vyjít někdy v září tohoto roku - myslím, že čtyřiadvacátého, ale jistá si teď úplně nejsem (to se divím, že jsem si do diáře nenapsala přes celé okýnko na tenhle den obrovský a barvený nápis...) Tuto knihu bych si moc ráda přečetla, a moc ráda bych ji měla doma - takže je myslím jasné, že tohle bude pro mě ta hlavní kniha, jakou si budu (snad už) v září, popřípadě v říjnu, pořizovat.

Život za životem, Kate Atkinson

Anotace:
Angličanka Ursula Toddová zemře těsně po narození jedné únorové noci roku 1910. V následující kapitole se téže únorové noci narodí znovu, přičemž tentokrát přežije, aby podstoupila celou řadu tragických, mnohdy heroických konců. Tak jako na divadle padá opona, v Ursulině příběhu „padá tma“, tedy smrt. Ta ovšem neznamená temný konec, ale je příslibem dalších, neomezených variant a pokračování. Není divu, že Ursula mívá silné pocity déja vu; je totiž obdařena možností prožívat tytéž chvíle a stavy znovu a znovu a snažit se zabránit osobním i dějinným katastrofám – i když ne vždy se stejným úspěchem jako v prologu románu, kdy v Mnichově spáchá atentát na Hitlera. Váha života je nekonečně proměnlivá a vyprávění, založené na podobném principu jako legendární Ramisův snímek Na hromnice o den více nebo letos zfilmovaný sci-fi román Davida Mitchella Atlas mraků, provokuje otázkou, zda – pokud bychom mohli stejné prožívat znovu a znovu – bychom dosáhli dokonalosti a zda by taková dokonalost byla žádoucí. Dráždidlem čtenářské zvídavosti je také touha nahlédnout, jestli alternativní sekvence Ursuliných životů představují výseky paralelně probíhajících světů nebo se jedná o elastickou časovou smyčku...

Poslední knihou tohoto dílu je Život za životem od Kate Atkinson. Zmínila jsem se už někdy, jak moc mě fascinují všelijaké ty minulé životy, alternativní reality, dejavú a to všechno, co s tím souvisí? Asi ne, myslím, že ne. Život za životem rozhodně není jediná kniha na toto téma, kterou na mám na seznamu zařazenou - namátkou si teď tak vzpomenu třeba na knihu Prvních patnáct životů Harryho Augusta. Je to strašně zajímavé, číst takovéhle knihy, nebo se dívat na takovéhle filmy a sledovat, jak by se celý náš život vyvíjel, kdybychom něco někdy udělalk trochu jinak - to mě nikdy nepřestane fascinovat, a dokážu nad tím uvažovat hodiny. Právě proto bych si chtěla Život za životem (a knihy jí podobné, které mám na seznamu zapsané) moc přečíst a doufám, že se k tomu v blízké době skutečně dostanu.

Žádné komentáře:

Okomentovat