neděle 14. srpna 2016

TAG | TO BE READ

Já prostě hrozně ráda porušuju všechna zažitá pravidla, a dělám si, co se mi zrovna dělat chce - a tak vyplňuju další tag, aniž by mě do něj kdokoli jiný nominoval. Ale co nadělám, zrovna ještě nejsem ve stádiu, kdy by se o mém skromném blogu vědělo natolik, abych dostávala nominace, a tak se holt musím nominovat sama. Protože koneckonců, jak už jsem zmiňovala u minulého tagu, tagy jsou hrozně fajn věc,  která mě jednak baví vyplňovat, a jednak taky moc baví číst, protože se zpravidla vždycky o osobě, která ho vyplňovala, něco dozvíte.

Nicméně, tag, který tu dneska mám jsem objevila u  Deny el Infian, a jeho cílem je vyplnit několik otázek ohledně vašeho to be read listu - pro ty, co se probrali z dlouhého spánku, seznamu knih, které se chystáte, nebo si chcete přečíst.

No, myslím, že se do toho můžeme pustit.



1. Jak si udržuješ přehled o své TBR?

Jedním slovem, špatně. Za prvé mám TBR seznam na databázi knih a také na goodreads, jeden si navíc vedu na papíře. Na každém jsou pak dost často odlišnosti, na jednom je knížka, která na druhém není atakdále. Mám v tom strašný zmatek. Za druhé, občas tam přidávám i knížky, které si ve skutečnosti ani neplánuji přečíst, jen si řeknu: ta vypadá dobře, tak si ji tam dám, přece jen co by kdyby.
Můj to be read list je zkrátka jeden velký chaos, ale kupodivu, že bych se v něm opravdu vyloženě ztrácela, to zatím díkybohu ne.

2. Skládá se tvá TBR především z papírových knih, či e-knih?

Z papírových, to bez diskuze. Ono, abych pravdu řekla, já ani e-knihy nečtu, celé to jde mimo mě. Já potřebuju mít knihu v ruce, potřebuju si v ní listovat a e-kniha, to už prostě není nic pro mě.

3. Jak určíš, kterou knihu ze své TBR si přečteš jako další?

V tom není žádný daný řád. Většinou dám přednost tomu, co mám už doma v knihovničce, ale dost často mezitím dostanu při pohledu na nějakou knihu takový ten záchvat - musím si ji koupit a hned přečíst, jinak se zblázním. Takže jde o to, jakou mám zrovna náladu, na co mám zrovna chuť. Nemám v tom žádný systém, to ne.

 4. Která kniha je na tvém TBR seznamu nejdelší dobu?

Protože nejdýl si vedu TBR na databázi, koukla jsem se tam, a k mému nemalému překvapení mi seznam tvrdí, že je to Evžen Oněgin od Puškina. Vím, že jsem si ho jednu dobu chtěla docela dost přečíst, mluvili jsme o ní ve škole a mě zaujala, ale vůbec jsem si nevzpomínala, že bych si ho přidávala na TBR - no, tady aspoň vidíte jak mizerný mám ve svém seznamu.

5. Kterou knihu sis do TBR přidala jako poslední?

Tak to si pro změnu i pamatuju: Zvláštní smutek citronového koláče od Aimee Bender. Prvně mě zaujal ten název - jeden z nejzvláštnějších, s jakými jsem se zatím setkala, říkala jsem si. A ta anotace zní taky moc zajímavě, takže to byla taková jasná volba, proč si ji do TBR zařadit.

6. Kterou knihu máš na své TBR jen kvůli její krásné obálce?

Na databaziknih, kterou si vedu podstatně déle než goodreads, žádné takové nemám, protože tam si knížky přidávám, až když o nich něco skutečně vím. Na goodreads je to jiné, spousta mých uložených knih ani nebyla přeložena do češtiny. Tam je velké procento knížek, které jsem si do seznamu zařadila především skrz hezkou obálku, a pak až postupně jsem se zajímala o anotaci, pokud vůbec.













7. Kterou knihu z tvého TBR seznamu se vlastně nikdy nechystáš přečíst?

I takové se samozřejmě najdou, a ne jedna. Spoustu knih jsem si přidala už před nějakou dobou, mezitím se mi trochu pozměnil vkus a ona kniha už mi vlastně ani nepřijde zajímavá, lákavá, že by stála za přečtení. Třeba Deník Bridget Jonesové. Už ani nevím, proč přesně jsem ji tam přidala - asi jsem na ni prostě v jeden okamžik narazila a spojila jsem si to s tou úspěšnou knihou, ale pak jsem viděla film, a došla jsem k názoru, že se mi do knihy samotné moc nechce -, nijak zvlášť mě neláká.

8. Na kterou ještě nevydanou knihu ze své TBR se vážně těšíš?

Teď doufám, že je to myšleno jako nevydáno v češtině..
No, tak to by nejspíš byla kniha Stars Above od Marissy Meyer, což by měla být sbírka povídek, které doplňují příběh Měsíčních kronik. Ta knížka, jak jsem tak letmo zahlédla na databázi knih, má v češtině k mé velké radosti vyjít - začátkem prosince a pod názvem Hvězdy nad hlavou. U hvězd,  já se na ni neskutečně moc těším!

9. Kniha na tvé TBR, kterou ti doporučují úplně všichni?

Setkala jsem se spoustou doporučení na knihu Labyrint, dokonce jsem ji měla půjčenou, ale nějak jsem se nedokázala začíst. Nebyla špatná, naopak nápad mě zaujal, ale v té době jsem zkrátka neměla náladu na podobné knihy, a tak ani kdyby se mi sebevíc líbila, nejspíš bych se jí prokousávala dost těžko. Tak jsem ji vrátila. Rozhodně plánuji dát jí druhou šanci, ještě ke všemu když mi na ni pěli chvály i lidi, o kterých vím, že dvakrát moc nečtou, a stejně tak ti, co čtením a knihami žijí.

10. Kniha na tvém TBR seznamu, kterou už snad všichni kromě tebe četli?

Skleněný trůn, to je jasné. Narážím na něj všude, a o to víc si ho stále chci přečíst - ale ne tak moc, takže se vždycky objeví knížka, kterou si chci přečíst víc, a Skleněný trůn holt ustupuje do pozadí. Je to takový začarovaný kruh, no.

11. Kniha na tvé TBR, kterou si momentálně opravdu chceš přečíst?

Brooklyn. Brooklyn, Brooklyn a zase Brooklyn. Bohužel se mi stalo, že jsem viděla nejdřív film, ale zase na druhou stranu, kdybych se na ten film bývala nepodívala, asi bych si knihu vůbec nechtěla pořídit. Já ji na wishlistu mám už nějakou dobu, ale nikdy mě nijak zvlášť nelákala - ale teď, já se do toho filmu zamilovala. Zamilovala jsem se do toho příběhu, nevím přesně proč, a tím jsem si okamžitě vzala do hlavy, že si musím přečíst i knížku. Prostě musím. A je mi najednou úplně jedno, že vím jak to skončí.

12. Kolik knih máš na své TBR poličce na Goodreads?

Na goodreads to není nic moc, mám ho teprve chvíli - vlastně jsem si zakládala účet společně s tímto blogem. Na databázi knih, kde jsem o něco déle, to je něco přes tři sta knížka, které si chci koupit a něco přes dvacet, co mám už doma a chystám se je číst. Není to moc, ale na druhou stranu, ani tu databazi nemám kdovíjak dlouho, a dost často tam seznam probírám - takže takhle.


Žádné komentáře:

Okomentovat